در حال حاضر با پیشرفت سریع علم و فن آوری و پیچیده شدن اوضاع سیاسی و محیط اجتماعی لزوم ایجاد و مدیریت تغییر سازمانی اهمیّت ویژه ای یافته است
در چنین روند رو به رشد لزوم تغییر سازمانی نیاز به دانش ومهارت کافی برای بهبود و تکامل سازمانی را تشدید مینماید.
تغییر، به طور کلی انتقال از وضعیت موجود به وضعیتی دیگر خواه خوشایند و یا ناخوشایند میباشد
پس تغییرات ممکن است مثبت و مطلوب و یا منفی ونامطلوب باشند.
به طور کلی تغییرات به دو شکل کلی به وجود میآیند ، تغییرات برنامه ریزی شده و تغییرات برنامه ریزی نشده.
مجموعه حاضر شامل 45 اسلاید پاورپوینت قابل ویرایش در خصوص تغییر و تحول سازمانی است و موضوعات زیر را شامل می شود.
فهرست مطالب:
1-مقدمه
2-ماهیت تغییر سازمانی
3-تغییرات برنامه ریزی شده
4-تغییرات برنامه ریزی نشده
5-دو عامل تغییر در سازمان ها
6-مراحل تغییر برنامه ریزی شده
7-چگونه مقاومت در مقابل تغییر را به حداقل برسانیم؟
8-جهان به کجا می رود
9-منابع
در دنیای مدرن امروز، نیروی انسانی در سازمان ها به مزیت رقابتی تبدیل شده است. کارکنان نامناسب، می توانند موجبات شکست کسب و کار را فراهم کنند ، کارکنان معمولی می توانند موجب حفظ کسب و کار ورسیدن به نقطه سر به سر شوند و کارکنان خوب می توانند حتی کسب و کارهای متوسط را اوج دهند.
وفاداری معمولاٌ بوسیله سه عامل مشخص می گردد:
شناسایی و اعتقاد به اهداف ، ارزش ها و رسالت سازمان.
تمایل به برعهده گرفتن فعالیت هایی که در وهله اول سازمان از آن منتفع می شود.
تمایل به ماندن و ادامه دادن کار در سازمان
این مجموعه که شامل 23 اسلاید پاورپوینت قابل ویرایش است به تبیین یکی دیگر از مهارت های مدیران اثربخش پرداخته و موضوعا زیر را مطرح نموده است.
فهرست مطالب:
1-مفهوم وفاداری سازمانی
2- اهمیت وفاداری سازمانی
3-اثرات بکارگیری رویکردهای مختلف در سازمان
4-انواع وفاداری
5-روش های ایجاد وفاداری در سازمان
6-پرسشنامه سنجش وفاداری سازمانی
7-منابع